czwartek, 29 grudnia 2011

Robienie szablonów, czyli jak zacząć szycie własnych pluszaków

Witajcie,
Dzisiaj powiem wam trochę o rysowaniu szablonów. Przecież dobrze dobrany szkic to podstawa do zrobienia ładnej zabawki. Przyznam się wam, że nie jestem w tej dziedzinie mistrzem i wszystkiego na ten temat nauczyłam się sama, ale to bardzo łatwe, więc nie martwcie się. Zrobiłam kilka (a może kilkanaście) szablonów, niektóre wykorzystałam, ale mam jeszcze parę w zapasie. 
Może wam się wydać, że nie potrzeba instrukcji do czegoś tak łatwego, ale wychodzę z założenia, że bloga czytają osoby nie znające się na szyciu zabawek. Poza tym ja robiąc pierwszy szablon szybko przekonałam się, że to wcale nie takie proste, bo źle zaprojektowany kształt uniemożliwił mi dokończenie szycia :(.
 Razem zrobimy symetryczny szablon - misia.

Będziesz potrzebować:
- ołówek


- gumkę do ścierania


- nożyczki



Zaczynajmy:
1. Weź kartkę papieru, nie musi być formatu A4, ale nie powinna być bardzo mała.


2. Zegnij ją na pół.


3. Teraz przypatrz się dobrze tym obrazkom. Pokazują jak dobrze, poprawnie zacząć rysowanie. Pierwszy pokazuje jak łatwo można popełnić błąd tuż przy samym początku. Pamiętajcie, że linia o początku w miejscu zgięcia musi mieć co najmniej kąt prosty, nie może zaczynać się kreską z pierwszego zdjęcia. No chyba, że chcecie uszyć robota czy kosmitę ;).

1)

2)

4. Rysuj dalej, pamiętaj, żeby wyobrażać sobie jak ta połowa ,,ciała" wyglądałaby po rozłożeniu papieru. Bardzo ważną sprawą jest, by nie narysować zbyt cienkich fragmentów np. łapek. Muszą one być troszkę szersze, w przeciwnym razie będzie duży problem ze zszyciem ich. Po wypełnieniu pluszaka i tak będą się wydawały szczuplejsze :).
Szkic nie musi być idealnie prowadzony jedną kreską, u mnie widać dużo ,,brzydkich" kresek wychodzących poza kontur.


5. A teraz to wszystko:


:D Tak, wiem, że nie mam talentu do rysowania ;).


6. Powinno ci wyjść to:


A po rozłożeniu:


I zdjęcie dla zorientowania się o wielkości:


7. Nie jest to konieczne, ale ja tak robię: rysuję buzię.



8. Efekt końcowy:



Instrukcja oczywiście odnosi się tylko do szablonów symetrycznych. Jest to mój sposób ich robienia, może znacie jakieś inne, fajniejsze? Jestem otwarta na propozycje zmian. Mam nadzieję, że how to się podobało, bo niemało się przy nim narobiłam :). Powodzenia w tworzeniu własnych szablonów!,
                                                                                                                       Pozdrawiam

PS A miś z tego szablonu już gotowy...

1 komentarz:

  1. Post bardzo fajny i również przydatny ;) Dobry pomysł z tymi szablonami ;)

    OdpowiedzUsuń