wtorek, 29 listopada 2011

Tutortial dwa czyli robimy królika. :)

Tak, wiem, wiem, że długo mnie tu nie było. Ale dziś jestem po to, żeby podzielić się z wami moim nowym projektem. W ten weekend wreszcie miałam trochę czasu, żeby spokojnie usiąść i przez kilka godzin porobić pluszaka. Nie dołączył on do mojej gromady, tylko zawędrował do mojej koleżanki jako ,,prezent". Więc zamieszczam instrukcję z szablonem. Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić robiąc króliczka. :) Wszystkie wątpliwości zgłaszajcie do mnie na facebooku lub w komentarzach. Pamiętajcie, że w tutorialu żaby wyjaśnionych jest wiele rzeczy, warto tam zajrzeć zanim zwrócicie się o pomoc.


 
Co będziesz potrzebować?
- 1 arkusz cienkiego filcu, dowolnego koloru (byleby nie czarnego)
- skrawek czarnego filcu (na oczy)
- skrawek białego filcu (na oczy)
- skrawek zielonego filcu (na marchewkę)
- skrawek pomarańczowego filcu (na marchewkę)
- igłę 
- szpulkę nici odpowiadającej kolorystycznie odcieniowi filcu
- szpulki nici: czarnej, różowej i pomarańczowej
- wypchanie, czyli ,,środek" poduszki
* mały pomponik na zrobienie ogonka

1.Jeżeli już masz wszystkie potrzebne przedmioty możesz zaczynać. Wytnij szablon królika wydrukowany na formacie A4.
2. Wytnij przerysowane wcześniej kształty. Rysunek jest symetryczny, więc przy przerysowywaniu na filc nie musisz pamiętać o przekładaniu go na obydwie strony.
3. Teraz trochę trudniejsza rzecz. Widzisz na zdjęciach jak powinny wyglądać oczy i marchewka. Nie załączam kształtów w szablonie, ponieważ rysuję je odręcznie. Musisz z białego filcu wyciąć 2 okręgi, tak samo jak z czarnego, z tą różnicą, że białe części mają być mniejsze.Po wycięciu zszyj je ze sobą i przyszyj do jednej (zewnętrznej) strony tułowia królika w miejscu oczu. Z pomarańczowego filcu wytnij kształt marchewki bez liści. Wielkość oczywiście zależy od was. Z zielonego filcu wytnij kształt liści marchewki. Pamiętaj, że muszą być to ,,wyolbrzymione" liście, bo części marchewki pomarańczowa i zielona muszą się ze sobą połączyć tak, że pomarańczowa część przykryje kawałek zielonej. Po wycięciu przyszyj je do królika w miejscu brzucha jednocześnie zszywając je ze sobą.




4. Wyszyj mordkę i nos. Może to się z pozoru wydawać trudne, ale tak naprawdę wcale nie jest. Wszystkie supły i nieładne nitki schowaj w wewnętrznej części tak, żeby z zewnątrz wszystko wyglądało ładnie. Oczywiście nie musisz robić smutnego, zdumionego królika. ja po prostu mam tendencję do robienia takich zatroskanych min przy pluszakach  ;).
5. Po zrobieniu prawie wszystkich szczegółów zewnętrznych czas na  zszycie tyłu i przodu pluszaka. Oto wideo ze ściegiem (whip stitch). Na filmiku materiał jest zszywany raczej luźno, w dużych odstępach, ja wolę bardziej zwarty szew.
6. Podczas szycia pamiętaj by zostawić co najmniej dwu-centymetrową lukę na wypchanie zwierzaka. Wypchaj równo królika i zaszyj go do końca. Pamiętaj o ładnym ,,bezsznurkowym" zakończeniu, które opisałam w ostatnim poście.
*7. Jeżeli posiadasz pomponik, przyszyj go.

To są moje pompony, świetne, miękkie z firmy KNORR prandell, można je kupić w niektórych empikach.



A tak powinien wyglądać królik po przyszyciu ogonka.


8. Gotowe! Gratuluję!

  
Pozdrawiam gorąco!!!    - Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz